Print Friendly

Det er forskjellige årsaker til at bedrifter velger å sponse. Og det finnes mange fantastiske prosjekter å støtte. Noen velger å sponse fordi de ønsker å bidra til å utvikle noe positivt for samfunnet. Noen velger å sponse fordi det gir dem økt forretning. Noen velger å sponse fordi det gir en god synlighet rundt merkevaren deres. 

Et sponsorat med Sør Cup gir mange muligheter for profilering. Synergien av å bli sett i sammen med et av de største barne- og ungdomsarrangementene på Sørlandet er god, og skaper positive assosiasjoner til din merkevare. I tillegg har vi så mange deltakere, at det er gode muligheter til at de legger besøket innom din butikk, ved å profilere deg gjennom oss. 

Hvorfor skal du sponse Sør Cup?

Det er mange gode grunner til at du skal bli samarbeidspartner eller sponsor til Sør Cup. Her lister vi opp 10 gode grunner for at du skal velge oss som sponsorobjekt.

1: Du støtter et arrangement som bidrar til glede og aktivitet for mange tusen barn og unge.
2: Sør Cup forsterker miljøene, og styrker samholdet i de tre klubbene som arrangerer cupen.
3: Overskuddet til Sør Cup år til å finansiere drift av over 70 lag i seriespill, fordelt på klubbene Fløy, Vindbjart og Donn.
4: Sør Cup er en positiv omdømmebygger for klubbene, for regionen og for våre samarbeidspartnere. Det vil si du.
5: Sør Cup samarbeider med Misjonsalliansen om det humanitære prosjektet ”Fotball Krysser Grenser” i Ecuador, der vi bygger fotballbaner for å bedre barns oppvekstsvilkår i de fattige strøkene.
6: Gjennom samarbeid med Sør Cup risikerer du å øke omsetningen din.
7: Gjennom samarbeid med Sør Cup risikerer du å forsterke samholdet innad i bedriften samt eierskapsfølelsen og stolthetsfølelsen til bedriften hos de ansatte.
8: Gjennom samarbeid med Sør Cup risikerer du å forsterke merkevaren din.
9: Gjennom Sør Cup sine sponsorarrangementer risikerer du å knytte kontakter i andre firmaer. De er potensielle kunder de og…!
10: Uten sponsorer – ingen Sør Cup

Hva kan Sør Cup bidra med?

Det finnes en rekke muligheter for profilering på Sør Cup. Her lister vi opp noen av de:

Logoeksponering på t-skjorte. Offisiell t-skjorte, spesialdesignet av Umbro, deles ut til deltakere og frivillige under turneringen.
Aktivitetsstand på arenaene. Velg hvilken arena du vil stå på i forhold til hvem som er målgruppen din.
Annonse i cupavis. Denne går ut som innstikk til Fædrelandsvennen fredag før cupen.
Annonse i program. Denne går ut til alle lag under cupen

Humanitært prosjekt. Vi bygger fotballbaner i Guayaquil, Ecuador.
Lag fra prosjektet til Sør Cup.

Det går an (og er for så vidt helt vanlig) å kombinere flere elementer. I tillegg til dette kommer logoeksponering på nettside, banner på arenaene, logo på invitasjonsbrosjyrer og lignende. Ta kontakt for et konkret tilbud.


Vi har fått noen vesentlige personer til å si noen ord om Sør Cup, eller PlussbankCup som det het før:

Våre nåværende samarbeidspartnere mener at…: 

“PlussbankCup er et viktig arrangement for Kristiansand og Sørlandet. Her får mange små og store sitt første møte med Sørlandet, gjennom deltakelse på et flott og velorganisert arrangement. Mange gode minner skapes og deles i løpet av perioden cupen varer, og vi tror dette er med på å gi et viktig grunnlag for fremtidige relasjoner og bånd til Sørlandet som feriemål”.

Heidi Sørvig – leder – Visit Sørlandet AS

 

“PlussbankCup er sammen med Setesdalsbanen en av Venneslas viktigste turistattraksjoner”

Torhild Bransdal – Ordfører i Vennesla

 

“Dyreparken samarbeider med PlussbankCup fordi vi vil bidra til å skape positive aktiviter for barn og ungdom på Sørlandet. Som formidler av gode opplevelser ser vi en stor verdi av å kunne delta i realiseringen av den største fotballfesten i landsdelen.”

Morten Skraastad – Kommersiell sjef i Kristiansand Dyrepark

 

“PlussbankCup gir oss en fin mulighet til å påvirke barn og unges spisevaner, og vi gleder oss stort over at stadig flere unge velger sjømat! Gjennom det humanitære prosjektet bidrar cupen til ekte fotballglede i og utenfor landets grenser.“
Reidar Fredriksen – Fiskeeksperten Reinhartsen

 

“Det arbeidet som gjøres i forbindelse med PlussbankCup er svært viktig for regionen.  Det er viktig både i forbindelse med omdømme for regionen nasjonalt og internasjonalt, men ikke minst betyr det meget at de tre eierklubbene får et så godt grunnlag for sportslig drift som mulig.”

Arvid Grundetjønn – Ordfører i Kristiansand

 

Leave a Reply